Подозираме, че има нов административен срок за отговор на питания на общински съветници – 4 месеца.            

Получихме и друг точно толкова чакан отговор от администрацията – на въпроси от 21 декември 2020 година за проекта за рекултивация на общинското депо получихме ответ на 2 април 2021 година. Интересно обаче, че отговорът изглежда така, сякаш е написан на коляно, а пишещия е бил притиснат от наближаващ краен срок.

Явно не е вярна приказката, че закъснял не бърза.

Промъкналата се в отговора информация обаче е, да кажем, интригуваща.

Какво имаме предвид?

Отговарят ни кой е изпълнителя на препроектирането, но не казват дали тази работа е вече завършена. Не се предоставя и възлагателно писмо или задание, от което евентуално да разберем каква е била нуждата да се прави препроектиране и колко големи са направените промени в оригиналния проект.

Оказва се, че Община Трявна няма данни да е плащала дължимите 23 400 лева по договора от 2009-та година за първоначално проектиране на обекта. Това обаче явно не тревожи администрацията, защото това се споменава между другото все едно тази липса не може да довлече негативи за общинския бюджет. Вместо това се съобщава, че по следващия договор, за препоректирането, е платена още през лятото на 2020 година сумата от 28 000 лева с ДДС. Администрацията не си дава труд да обясни защо корекцията на проекта е по-скъпа от неговото създаване и то с 4 600 лева.

В отговора не се дава конкретен отговор как са определени парите за разходите за  „Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки“ и за „Организация и управление“. Вместо това дават линк към сайта на община Трявна и неговия раздел за предварителни обявления (пазарни консултации).

При пазарните консултации се публикува покана, на която заинтересовани фирми да изпратят оферти за изпълнение на дадената дейност. Обикновено за оценяване на разход по проект с еврофинансиране, какъвто е този, се изискват оферти от 3 независими фирми. И по двете консултации по проекта за рекултивация на депото в Трявна, публикувани на 19 ноември 2020 година,  получените оферти са само по две. За подготовка на обществени поръчки 2 фирми са пратили оферти и са предложили цени с ДДС съответно 12 000 лева и 10 800 лева. Логично за определяне на разхода е избрана по-ниската оферта.

Администрацията обаче пропуска  да отговори срещу тези 10 800 лева с документацията по колко процедури е трябвало да се справи изпълнителя. При вглеждане в поканата за пазарните консултации се разбира обаче, че става дума за 1 (словом една) процедура.

Липсва смислен отговор и на логичния въпрос защо изобщо администрацията е предпочела да потърси външни консултанти за тези процедури при наличието на опитни юристи в състава на администрацията? Апропо разглеждайки профила на купувача установих, че тази 1 (една) процедура е обявявана 4 пъти, като първите два пъти е прекратена от Община Трявна, а в мотивите за спиране са посочени проблеми с документацията, за чиято подготовка са заплатени 10 800 лева. (Опит 1, Опит 2, данни АОП)

За разхода за управление на проекта отново са получени две оферти с цени с ДДС съответно 38 400 лева и 35 400 лева.

Разглеждайки документацията забелязахме, че и в двете пазарни консултации, въпреки сравнително различната дейност, на второ място е една и съща фирма, която предлага съответно с 1000 и 1500 лева по-висока цена от предложението, което е използвано за база за определяне стойността на съответния разход.

Разходите за информация и комуникация също будят интерес.

Община Трявна е приела да заплати на външен изпълнител 200 лева без ДДС, за да публикува на собствения сайт на Община Трявна 2 съобщения;

Ще се заплатят 500 лева за 100 броя плакати с размер А3 или по 5 лева на копие без ДДС;

Ще бъдат организирани 2 броя пресконференции (Прес – конференция) за общо 5000 лева или по 2 500 лева бройката без ДДС (първата вече беше проведена – запис ТУК ;

Ще заплатим 2800 лева без ДДС за първа копка (да се надяваме, че следващите копки ще са в хиляди пъти по-евтини, та дано стигне бюджета на проекта).

Странно ли е нежеланието от страна на администрацията да предостави коректна и пълна информация за този проект, който иначе е гордостта на настоящото ръководство?

Ние ще продължим да искаме отговори и да следим изпълнението на дейностите по този, а и други проекти.

Отговор от кмета на Община Трявна 05 00-212-005/22.04.2021

ПС: Снимката е от днес, направена в 18:30 от пътя към неработещото общинското депо за отпадъци.

No responses yet

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *